![]() |
![]() |
#71 |
Kasuaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Missionaris
|
![]() Citaat:
Gedegen zelfonderzoek gaat over het onderzoek naar je geloof, je ideeën en overtuigingen. Het is jezelf tegen komen zonder al je aannames. Opgemerkt zij dat je hele quote bol staat van de aannames die je niet onderzocht hebt. Ondanks de tegenwerpingen blijf je volharden in je geloof dat het waar is wat je denkt. Je doet helemaal geen zelfonderzoek en daarom betwijfel ik ten zeerste of het blaren op je ziel zijn, eerder denk ik aan eelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En waarom hebben wij invloed en/of macht nodig? Is dat nu niet juist hetgeen wat strijd - oorlog - veroorzaakt? Het willen 'hebben' wat niet van ons 'Zelf' is? Is het niet juist autonomie - macht c.q. zelfbeheersing en verantwoordelijkheid over slechts ons eigen 'stukje' van het geheel - wat voldoende is? Is innerlijke groei nu juist niet het resultaat van het loslaten van gewoontes en routine? Citaat:
De hang naar resultaat leidt af van wat wij werkelijk zijn. Citaat:
Het herstel van de ziel? Ook hier kan ik je niet volgen: de ziel is (deel van) de Bron. Die behoeft m.i. slechts te ervaren in wat in gemanifesteerde energie (in onze menselijke staat) zich voordoet. De ziel is is heel, want in éénheid met wat is. Is het dan niet eerder zo, dat we ons in ons menszijn weer terug moeten keren naar onze innerlijke kern (de ziel - die één is met de Bron van universeel bewustzijn), wanneer wij ons in strijd - in afgescheidenheid ervaren? Citaat:
Het persoonlijke wat jij benoemt heb ik nog even niet helder...... |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dank Looro voor je antwoorden tot hier. Ook al kan ik je niet altijd volgen, ik waardeer je geduld en ervaar iets wat ik niet nader kan duiden, omdat ik het niet altijd begrijp, maar wat wel positief voelt in jouw postings. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
In memoriam
![]() Geregistreerd: 27 April 2010
|
![]() Citaat:
Mijn gedegen zelfonderzoek heeft me juist doen inzien dat ik me overal en in iedereen kan herkennen. Als je enkel jouw deel kent is je onderzoek, in mijn optiek, niet afgerond. Het gaat er juist om overal jezelf in te herkennen. Alles komt uit jezelf. Wat jij ziet , wat de ander ziet. Het gaat er niet om wat er gezien wordt, maar om de bereidheid een geschenk te aanvaarden. En je kunt ervoor kiezen om een houding aan te nemen waarin je alles als zodanig kunt zien. verwelkomen en omarmen. je hoeft het niet af te wijzen, er geen mening over te hebben, heet het welkom. Zou ik zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 4 October 2011
|
![]() Citaat:
Om deze toegang gaat het voor de oprechte zoeker. Deze toegang ligt in het duister van het onpersoonlijke en is voor de persoon afgesloten. Kennis, invloed, wijsheid en ouderdom sluiten het onpersoonlijke af en maken het persoonlijke mogelijk. Voor de oprechte zoeker zijn er twee mogelijkheden om die toegang te vinden: ofwel vindt de zoeker uit eigen beweging de toegang en de weldoener ofwel wijst een weldoener de toegang aan. Deze weldoener is het ene pad doorheen de diepe slaap, de duisternis van de diepe slaap. In het oprechte gaat het niet om de leugen en niet om de waarheid. Het oprechte zoekt de verbondenheid met het geheel, de bestemming. De raad om geen excuus te zoeken in het persoonlijke moet ik mij bewust blijven. Het weinige vermogen dat ik ben gaat naar de reis van mijn bestemming. Een groet, Looro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
In memoriam
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
In memoriam
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
In memoriam
|
![]() Citaat:
Je hebt het over oprechte zoekers. Zo lang je nog zoekende bent, kun je niet oprecht zijn. Want zou je oprecht zijn, dan zou je moeten toegeven dat er niks te zoeken of te vinden valt. Als je heel eerlijk durft te zijn naar jezelf toe, eerlijk tot op het bot, dan heb je altijd geweten hoe het zit/zat. maar je hebt het verkozen om naar de stemmen in je hoofd te luisteren ipv die van je hart. Daar waar eerlijkheid en oprechtheid zetelen. Die moet je ontmantelen. Maar dan moet je bereid zijn de confrontatatie met jezelf aan te gaan. En we hebben nu eenmaal de neiging, en een er een voorkeur voor, ons met de ander(en) bezig te houden. Hoeven we niet naar ons zelf te kijken. |
|
![]() |
![]() |