|
Overige religie Gnosis, geschriften |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
31 May 2015, 00:27 | #51 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Dat bedoel ik dus ook. Ik ga niet door met de discussie om zijn goedkeuring te verkrijgen en als hij de mijne niet nodig heeft is het ook onnodig voor hem om door te gaan. De roep van het ego is een dwingende roep tot oorlog en zelf rechtvaardiging en brengt geen vrijheid maar eeuwige strijd. Er is vrijheid als je de kracht ontdekt dat je al rechtvaardig ben, wat andere ook van je denken te vinden. |
|
31 May 2015, 00:38 | #52 | |
In memoriam
|
Citaat:
Wat Laurens al of niet nodig heeft, daar ga jij niet over. Ik ook niet. Dus dat klinkt nogal aanmatigend. Kijk er gewoon eens naar, of je er iets in herkend. Je hoeft ook niet meteen te reageren. Probeer eens te kijken hoe ik kijk. |
|
31 May 2015, 00:40 | #53 | |
Actuaris
|
Citaat:
Wat je zelf denkt is nauwelijks belangrijk te noemen. |
|
31 May 2015, 00:42 | #54 |
Asprirant lid
|
|
31 May 2015, 15:36 | #55 | |
Geen lid
|
Citaat:
Ik wil hier even op reageren want het raakt de essentie van 'wat' iemand is of wat die niet is. Ik heb datgene wat je niet bent bewust gefrustreerd om je daar bewust van te laten worden en daarvoor zou je de confrontatie moeten hebben aangegaan. Dat je dat niet doet leek namelijk verdacht veel op onderdrukking om de harmonie te bewaren. Daarover gaat hetgeen waarover ik het heb namelijk dat 'wat' wij werkelijk zijn onaantastbaar is. Het is geen desinteresse noch een omkeren in wrok, het biedt het aangebodene simpelweg geen enkel houvast om te kunnen beklijven, oftewel het ziet door de verschijnselen heen en openbaart zelfs in woorden van hartgrondige afkeer de Liefde. Ik denk ook dat de cursus in wonderen je dat wil laten inzien maar ik zie in je de woorden over de cursus in wonderen een eigen interpretatie die, dat 'wat het is' in aanmerking nemende, wel verkeerd moet zijn en van welk idee je blijk geeft niet meer te willen afwijken. En juist dat blinde vertrouwen in de juistheid van het verkeerd geïnterpreteerde woord is nog wel het ergste. Je bent niet of nog niet in staat door de verschijnselen heen te kijken. Je hebt met je blind vertrouwen, volharding en onwil verder te kijken nog geluk met een intermediair zoals Nadje, die blijkt jouw deur nog op een kier te kunnen houden. |
|
31 May 2015, 20:19 | #56 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
31 May 2015, 22:04 | #57 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
1 June 2015, 00:47 | #58 | ||
Jubilaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
1 June 2015, 10:11 | #59 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
1 June 2015, 11:48 | #60 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Over een boer, een paard en een zoon ... | Rob | Boeddhisme | 2 | 25 November 2014 01:17 |