|
Overige religie Gnosis, geschriften |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
1 June 2015, 12:57 | #61 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
1 June 2015, 13:41 | #62 | |
Actuaris
|
Citaat:
Ik persoonlijk zie de truc niet zitten, maar als jij wilt dan ga je je gang maar. Trouwens?de ego modus dien je met overtuiging te spelen. Je moet in je rol kruipen. |
|
2 June 2015, 22:11 | #63 | ||||
Jubilaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het toekomstbeeld wat je schetst is daardoor nogal fatalistisch. Noch jij, noch ik kunnen weten wat zeker is in de toekomst. Er bestaat b.v. het vermoeden dat een belangrijke grondstof voor de landbouw op raakt (fosfaat), waardoor binnen honderd jaar er een wereldwijde voedselcrisis ontstaat. Het kan ook zijn dat de mens hier oplossingen voor gaat vinden. Het kan zijn dat hongersnood nog meer oorlog gaat veroorzaken, het kan ook zijn dat de mens leert te aanvaarden dat het leven op deze planeet eindig is. Niets is zeker... Citaat:
En uiteindelijk is niets ten dode opgeschreven, het verandert van vorm. Rouwig zijn kan een momentopname zijn, net als doodongelukkig. Ook de sensibele mens heeft een keuze: de godsvonk her-inneren en weten dat doodongelukkig voelen ook weer voorbij gaat of zich verzetten tegen het doodongelukkig voelen en het daarmee juist in stand houden. ECIW is net als Advaita een middel, een methode, die de weg weer terug naar binnen, naar de godsvonk, kunnen wijzen. |
||||
2 June 2015, 22:27 | #64 |
Geen lid
|
|
2 June 2015, 22:48 | #65 | |||||||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
3 June 2015, 00:19 | #66 |
Actuaris
|
Ja! Je bent een slecht acteur Laurens. Toch zie ik jou al 2 jaar lang die acteur uithangen. Waarom moet ik ego in jou zien? Je hoeft niet iets te spelen wat ik overal om me heen zie. Je jaagt er alleen maar mensen mee weg. En die arme Ben ziet zich ook al genoodzaakt om de ego modus aan nemen. Laat die man fijn de orakel modus behouden. Dan hebben we geen last van hem
|
3 June 2015, 00:53 | #67 |
Vicaris
|
|
3 June 2015, 00:57 | #68 |
Actuaris
|
|
14 October 2024, 15:51 | #69 | |
Jubilaris
|
Er is geen wereld..
'Er is geen wereld' lees ik hier (tot mijn verbazing) uit ECIW (een cursus in wonderen).
Citaat:
Al stuit dat 'broeder' gedoe als aanspreektitel me wel tegen de borst. ☺ |
|
16 October 2024, 09:58 | #70 | |||
Jubilaris
|
Citaat:
Citaat:
Balsekar past wel op een Boeddha forum waar zijn 'ideeën' over een fijner leven voor de persoon en zijn lijden middels het wijzigen van de mindset de boventoon voert. Dat is allemaal prima hoor, maar pretendeer dan niet op weg te zijn naar realisatie. Verlichting mag je nog wel zeggen omdat dat streven op het persoonlijke vlak ligt. Citaat:
☺ |
|||
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Over een boer, een paard en een zoon ... | Rob | Boeddhisme | 2 | 25 November 2014 01:17 |