|
Beginnend zelfonderzoek Wil ik weten 'wat' ik ben, of verblijven in 'wie' ik ben. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
22 January 2021, 15:25 | #1 | |
Vicaris
|
De Wil van ons ego *
en de Wil van ons Ware Zelf.
Citaat:
Voordat we mensen of je zelf gaat voordragen voor het gedegen onderzoekscertificaat is het raadzaam eens te kijken naar meer realistische voorwaarden voor uitreiking van dit papier. Er zijn mensen die stellen dat een mens niet zonder ego kan. Maar na dat veelvuldig geprezen gedegen onderzoek of de BDE mag toch wat meer verwacht worden, bijvoorbeeld dat de identificatie met het ego stopt. Maar waaruit blijkt dan dat die ego identificatie is gestopt? Ik zou dan antwoorden ( als leek ) dat de wil van het ego dan niet meer wordt gevolgd maar de Wil van het Zijn. Een beetje zoals hierboven is gepoogd te verwoorden. Hoe zien de Verlichten hier op dit forum dat, is dit ook hun realiteit of wordt hier door mij BS verkondigd? Wijziging aangebracht door Peer op 22 January 2021 om 16:05. |
|
22 January 2021, 16:39 | #2 | |
Vicaris
|
Citaat:
De verdediging of identificatie blijkt uit het onvoorstelbaar en alomtegenwoordig gevaar van de natuur waartegen het individu, het ego zich wil beschermen door controle over de natuur. |
|
22 January 2021, 17:12 | #3 | |
Actuaris
|
Wie is geroepen?
Citaat:
Zoals al veelvuldig vermeldt door mij speelt ayahuasca een centrale rol in de film maar is de scene waarin Jake door middel van een ayahuasca ceremonie wordt ingewijd tot Navi' er uiteindelijk uitgelaten door de regisseur. De reden kunnen we zien aan de reacties van de verlichten op dit forum. Wie is er immers geroepen zijn DIEPSTE MENSELIJKE ANGSTEN TE ONT-DEKKEN? Dat zijn er maar weinig. Daar moet men een echte krijger voor zijn. Echter, als we in staat en moedig genoeg zijn om in deze emotie te duiken, kunnen we ons bevrijden van veel van wat ons beknot. |
|
22 January 2021, 20:02 | #4 | ||
Vicaris
|
Citaat:
Citaat:
Ik zal eens zien of ik een dezer dagen de film ga bekijken. __________________ |
||
22 January 2021, 20:38 | #5 | |
Actuaris
|
The Hidden Spirituality of Avatar
Citaat:
Man, ga jij genieten. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|