![]() |
|
|
#61 |
|
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 28 February 2021
|
Conclusie
U heeft gelijk: Hoge bomen vangen veel wind! Het verhaal van Krishnamurti bevestigt dat succes en reputatie spirituele leraren niet immuun maken voor menselijke zwakheden. De beschuldigingen tegen Krishnamurti en Balsekar illustreren dat: De leer is niet de leraar - de waarde van zelfonderzoek en non-dualiteit staat los van het gedrag van individuele leraren Het is aan elke zoeker om: Kritisch te blijven - de leer te toetsen aan eigen ervaring en moreel kompas Persoonlijke verantwoordelijkheid te nemen - en niet blindelings autoriteit te aanvaarden Of zoals een leerling van Krishnamurti zou zeggen: "Wees zelf het licht, niet de lamp" LOL-indicator: Ja, er zit een ironische humor in de val van spirituele iconen - het toont aan dat zelfs de verlichten niet aan menselijkheid ontsnappen - maar dat maakt hun leer niet per se waardeloos. ???? https://www.perplexity.ai/search/ver...uXuNhw2uaRQ#17
|
|
|
#62 | |
|
Actuaris
![]() Geregistreerd: 28 August 2023
|
Citaat:
Het gaat er om dat je je eigen weg, je eigen spoor volgt en niet dat van een ander. Daarbij is iedere leer waardeloos, of de vertolker nou integer is of niet.
|
|
|
|
#63 | |
|
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 28 February 2021
|
Citaat:
|
|
|
|
#64 | |
|
Actuaris
![]() Geregistreerd: 28 August 2023
|
Citaat:
Ik heb in principe, soms ontkom je er niet aan om ook wat mee te keuvelen, niet mijn persoonlijke aangelegenheden hier op dit forum te belichten, want het gaat helemaal niet om mij.
|
|
![]() |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Weergave | |
|
|