![]() |
![]() |
#101 | ||
Geen lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
#102 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Zelfkennis is nooit een mening! Het eerste wat je dient te leren is meningen buiten het zelfonderzoek te houden. Meningen betreffen immers de waargenomen wereld waarin de verschijnselen zich op houden. Ware onderzoekers tasten door en zien direct dat meningen geen functie hebben in onderzoek. Daar jij dat niet schijnt te weten, maakt dat een clowneske vertoning van je schrijven hier. Wijziging aangebracht door Laurens op 26 September 2021 om 09:28. Reden: Een mening moet niet buiten het zelfonderzoek worden gehouden maar onderzocht op waarheid. |
|
![]() |
![]() |
#103 | |||
Geen lid
|
![]() Citaat:
Bassie is geen ego pleaser en het is begrijpelijk dat als ego zich niet gekend weet de stekels overeind komen. Wanneer er stekels overeind komen weet je dat ego aan je trekt. Maar Bassie mag wel wat vriendelijker in de omgang zijn inderdaad ook al blijft het compromitterend. Dit gezegd hebbende kan ik ontzenuwen dat ik je tot een overtuiging tracht te bewegen en evenmin de intentie heb je tot geloven te bewegen. Mijn intentie is nog altijd het motiveren tot het doen van gedegen zelfonderzoek en nu ook van de mogelijkheid gewag te kunnen maken dat het onderzoek toch niet helemaal gedegen is uitgevoerd. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
#104 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Ik heb er geen probleem mee als users er nog niet aan toe zijn. Maar wat ik wel als een probleem zie is dat de meesten hier zelfs weigeren om onderzoek te doen. Dat het zelf/ego de oorzaak van illusie is mag bekend worden veronderstelt. Ik reken het niet tot mijn taak om niet-onderzoek met instemming te begroeten. En ik reken het ook niet tot mijn taak om te pluim strijken. Dat het bij de respectievelijke zelven hier zeer kan doen besef ik terdege. Maar dat dient nu juist onderzocht te worden. |
|
![]() |
![]() |
#105 | |||||
Geen lid
|
![]() Citaat:
Ik heb hiervoor al meerdere malen uitgelegd wat de bedoeling is van gedegen zelfonderzoek dat dus als bekend mag worden verondersteld. Aan de hand van je quotes is door mij vast te stellen dat je bepaalde ideeën niet wenst los te laten of met aannames zit. Citaat:
Citaat:
Als je dat niet wilt is mij dat best maar dat is wat we hier beogen te doen. Wil je discussiëren, kennis nemen, inzicht verkrijgen dan ben je hier simpelweg niet aan het juiste adres. Verwacht je erkenning dan ben je hier evenmin aan het goede adres. Voor mij stemt het tot grote vreugde waarheid te herkennen en jij mag uitingen van waarheid, voor mijn part, als belijdenis zien. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
#106 |
Kasuaris
|
![]()
Hallo Laurens, ik vind jou heel onbeschoft doen tegen Nowee.
Je maakt misbruik van je positie. Jij weet niet meer dan Nowee, je bent niet meer in waarheid dan hij is. Alleen omdat jij forum eigenaar bent, meen jij zo tegen hem te mogen schrijven. Je moet je je schamen. |
![]() |
![]() |
#107 | |
Vicaris
![]() Geregistreerd: 3 November 2020
|
![]() Citaat:
Ook ik heb me losgemaakt. |
|
![]() |
![]() |
#108 |
Vicaris
![]() Geregistreerd: 8 September 2017
|
![]()
@ Laurens
Dank voor je uitgebreide post. Ik weet ook wel dat het gedegen zelfonderzoek het onderzoeken van gedachten is op waarheid. Het issue is dat waarheid hier een overtuiging is die steunt op verregaande vooringenomenheid. Het onderzoek dat Bassie met jouw steun hier tot op het bot voorstelt, doet afbreuk aan de waarheid door kritisch denken gegrond in externe feiten, de concrete context waarin jij en ik bestaan, te ontkennen. Jullie ontdoen je niet alleen van het franje van het maatschappelijk verkeer, jullie ontkennen de waarheid van het werkelijk bestaan in de maatschappij. De waarheid dat jullie in gedachten voorhoudt is meer dan een leugen, het is minachting voor waarheid. Gedegen zelfonderzoek is het tegenovergestelde van het vooringenomen idee van waarheid dat jullie promoten. Ik ben mij bewust van de implicaties van het minachten van waarheid. Daarom sta ik open voor elk zoeken naar waarheid op groepsniveau. Ik sta open voor groepstoetsing waaraan het gedegen zelfonderzoek kan en moet beantwoorden. Ik onderwerp mijn eigen ideeën van onderzoek aan het onderzoek van anderen op basis van kritisch denken en scepsis. Het kan toch niet dat jullie onderzoek geloofwaardig is omdat jullie dat zeggen. Uit niets blijkt dat jullie het over waarheid hebben. Ik merk telkens weer de neiging om de waarheid buiten de bewijsstandaarden van de werkelijke wereld te houden. Jullie wissen elke verbondenheid met de realiteit uit. Niemand heeft een monopolie op waarheid. Alle ideologieën, ook die van het gedegen zelfonderzoek, zijn op een bepaald niveau een vijand van het proces waarmee de waarheid wordt ontdekt. Daarom is interactie tussen de groepsleden van belang. De externe feiten, de waargenomen wereld, zijn de meest toegankelijke informatiebronnen om waarheid te ontdekken. Deze bronnen in diskrediet brengen is een loopje nemen met de waarheid. Ik kan alleen maar mijn best doen om in verbondenheid naar waarheid te zoeken in de concreet van elkaars nabijheid. |
![]() |
![]() |
#109 | |
Actuaris
![]() Geregistreerd: 27 April 2010
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen, wees blij dat hier zo veel ruimte is. En als het niet ruim genoeg is, begin zelf een forum. Er zijn nu voldoende mensen die ontevreden zijn over de gang van zaken. Een mooi moment om 'voor jezelf' te beginnen. |
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Vicaris
![]() Geregistreerd: 8 September 2017
|
![]() Citaat:
Wat Bassie zo uitvergroot is de charlatan, de nar die iedereen vloert door over de werkelijkheid en daardoor de waarheid heen te stappen en onophoudelijk zijn deugdelijkheid rondbazuint. Ik kan het weten want ik heb die rol ook nog gespeeld. Door de aanhoudende aanvallen van kabu en Mihaela moest ik mij op den duur wel bezinnen waarvoor ik stond in het gedegen zelfonderzoek. De zaken liggen helemaal anders nu. Bassie wordt gepamperd en heeft een dikker vel dan ik had. Ik heb niet de indruk dat er ook maar iets tot hem doordringt van wat een ander zegt. |
|
![]() |