Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Disclaimer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 December 2021, 11:21   #1
Laurens
Geen lid

Standaard Aan rechthebbenden van inhoud op dit forum

Disclaimer.

Ik ben, zoals bekend, geen voorstander van dat copyright gebeuren en heb een hekel aan bureaus die het internet afspeuren naar onoorbare praktijken. Hoeveel financiële schade lijdt je nou eigenlijk door plaatsing van een foto, hoe stel je dat vast? Anderzijds is het natuurlijk ook reclame dat je iets onder de aandacht over een bepaalde auteur brengt. De man/vrouw verkoopt meer boeken, er ontstaat meer belangstelling voor de site of het artikel of er is ineens vraag naar een boek of een foto.

In ieder geval zit ik met dit forum in de ideële en niet in de inkomenssfeer, verdien er dus niks aan, sterker nog het kost me geld. Uiteindelijk zal ik het gewoon opdoeken en ook niet uit winstbejag verkopen. Maar... het kan natuurlijk altijd gebeuren dat iemand een copyright claim wil leggen op wat er hier te lezen of te zien is. In dat geval moet bekend worden dat er in alle onschuld alleen maar gebruik gemaakt wordt van beelden en geschriften die op meerdere plaatsen op internet de ronde doen, overal elders te vinden zijn en waarvan dus onbekend is wie de geestelijk vader er van is.

Ik ben er dus in geval van plaatsing niet bekend mee of op een foto, bericht of artikel rechten rusten. Ik doe daarom een beroep op artikel 4 Aw, hetgeen inhoud dat u zich meld indien ik er ten onrechte van ben uitgegaan dat de foto, het artikel of geschift algemeen is uitgegeven en de rechthebbende afstand heeft gedaan van zijn/haar copyrights. Op uw verzoek zal ik de foto of het artikel dan met onmiddellijke ingang verwijderen waarmee ik de zaak als afgedaan beschouw. In ieder geval zal ik niet overgaan tot het betalen van een schadevergoeding.

De reden is dat ik recentelijk ben aangeschreven door een onduidelijke bureau met een schadeclaim die ik uit goeder trouw betaald heb, omdat er een boek met kennelijke rechten op mijn forum te downloaden was. Onbekend er mee of de claim wel uit naam van de schadelijder was ingediend en of de betaling daar wel is terecht gekomen. Daarbij kon er onderhandelt worden over de hoogte van het bedrag, terwijl op geen enkele wijze kan worden vastgesteld hoe groot de schade in werkelijkheid nou is geweest. Daarom verzoek ik bij een geconstateerde overtreding van het copyright (u als bureau) de gedupeerde te verwittigen en te verzoeken met mij contact op te nemen.
  Met citaat reageren
Reageren

Colofon