![]() |
![]() |
#181 |
In memoriam
|
![]()
Jij gebruikt een taal die ik moeilijk vind. Het vraagt altijd heel wat tijd om in de denkwereld van bvb filosofen door te dringen en hun jargon te verstaan.
Ik krijg daar nogal vlug hoofdpijn van. Als men niet in simpele mensentaal kan praten verschuilt men misschien wel zijn gebrek aan authenticiteit hier achter.
![]() |
#182 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 4 October 2011
|
![]() Citaat:
Simpel zijn is geen eigenschap van authenticiteit , van echtheid. Eenvoud is dat wel. Looro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 4 October 2011
|
![]() Citaat:
Mijn schrijftaal uit zich op een andere wijze dan mijn spreektaal. Stel je een koorzang voor. Wanneer ik de liederen zing in koor dan is mijn zingen in het geheel van stemmen opgenomen. Wanneer het lied echter inzichtelijk wordt benaderd dan moet ik naast de harmonie ook enige kennis hebben van notenleer en compositie. Dan ben ik ook in staat van binnen uit de liederen te beleven. Ik meen dat het deze kennis is die met schrijven tot zijn recht komt. Het zoekt van binnenuit naar een 'vergelijk' en niet (wat ook voor komt) naar het gelijk. Mijn zwakte is dat ik het onderwerp alsmaar verder wil verklaren. En zoals wijlen Van den Boeynants opmerkte 'trop is teveel'. Een groet, Looro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Forumbaas
![]() Geregistreerd: 28 March 2010
|
![]()
Nieuw onderwerp gestart, oorspronkelijk geplaatst in 'Gurdjieff en Ouspensky'.
SVP voor nieuwe onderwerpen nieuw draadje aanmaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
In memoriam
|
![]()
Ik heb hier niet om gevraagd! Wilt ge dat a.u.b. niet verbinden met mijn naam?!
Ge pikt zo maar een fragmentje uit een antwoord van mij en verheft dat tot een topic! Rare streken hoor... of zijt ge er op uit mij weg te jagen? Dat soort zever heb ik niet nodig hoor.
![]() |
#186 | |
Forumbaas
|
![]() Citaat:
U kunt zelf een nieuw draadje naar keuze openen, nu heb ik ze gesplitst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
In memoriam
|
![]()
Maar vent toch... ik was ongeveer de enige die het effectief over Gurdjieff had! De uitweidingen zijn hoofdzakelijk van de anderen.
En mij pikt ge er dan nota bene uit! Als ge die nieuwe draadjes met uw eigen naam verbindt ben ik akkoord. Anders ben ik weg en kom misschien over een paar jaar nog eens piepen. Dictatoriale willekeur kan ik missen als kiespijn. Ik heb dat forum niet nodig.
![]() |
#188 |
In memoriam
|
![]()
Luister Renoir... het is uw forum, ge doet wat ge wilt, maar zo wil ik niet behandeld worden: dat je zomaar draadjes opent in mijn naam.
Het zal dus vaarwel worden, sans rancune. Ge zijt wie ge zijt. Maar ge zijt mijn type niet! (sic). ![]()
![]() |
#189 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Forumbaas
|
![]() Citaat:
Dus met zo'n 'innemend vriendelijk verzoek' kan ik niet anders dan het maar weer terugplaatsen. Een eerste draadje maken waaraan ik mijn naam verbind behoort, forumtechnisch waar alles op datum geordend staat, namelijk niet tot de mogelijkheden. Een ander deel van hier was voor de goede orde ook verplaatst echter naar een draadje genaamd 'Vervolg Gurdjieff'. Uw verzoek betreft slechts het afgescheiden deel 'klare taal' ? |
|
![]() |
![]() |